Photo Gallery

Multimedia

Πίνακας Περιεχομένων

22/1/14

Γιατί χρειάζεται η Σιδηροδρομική Σύνδεση Αθήνας - Άργους - Ναυπλίου;


Τα πλεονεκτήματα και οι λόγοι που δικαιολογούν την σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Άργους - Ναυπλίου, είναι οι ακόλουθοι:

1)
Ο σιδηρόδρομος είναι πολύτιμη εναλλακτική προς την οδική μεταφορά, αφού η τελευταία, ειδικά σήμερα, κοστίζει πολύ ανά οχηματοχιλιόμετρο ως γενικευμένο κόστος μετακίνησης και ως άμεσο κόστος ("out of the pocket cost", δηλαδή καύσιμα, διόδια, φθορά αυτοκινήτου κλπ). Είναι επίσης ο πιο οικολογικός τρόπος μεταφοράς από κάθε άποψη (περιβαλλοντική, ενεργειακή, ασφάλεια μεταφοράς κλπ).

2) Προσφέρει ένα άνετο, ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι, με χρησιμοποίηση σύγχρονων συρμών και σε χρόνο ανταγωνιστικό του λεωφορείου σήμερα και στο μέλλον και του ΙΧ, ενώ επιτρέπει και την μεταφορά ποδηλάτων εντός των συρμών.

Ειδικότερα: Σήμερα 2 ώρες και 10 λεπτά, συμπεριλαμβανομένης της μετεπιβίβασης στον νέο σταθμό Κορίνθου (επί κοινής αποβάθρας) μεταξύ του ηλεκτροκίνητου Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας και του τραίνου Κορίνθου-Ναυπλίου που θα εκτελείται με σύγχρονες αυτοκινητάμαξες τύπου Railbus ή Intercity όπως μέχρι το 2010. Όταν στο προσεχές μέλλον προχωρήσει η αλλαγή του εύρους γραμμής και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κόρινθος-Αργος-Ναύπλιο, θα μπορούν να έρχονται απευθείας από τον Σταθμό Λαρίσης ή τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί του Προαστιακού στο Ναύπλιο σε χρόνο 1,5 ώρας (συν άλλα 5 λεπτά για να πάει κανείς με το μετρό από Σταθμό Λαρίσης στην Ομόνοια (Κέντρο Αθήνας), οπότε Πλατεία Ομονοίας Αθηνών-Ναύπλιο σε 1 ώρα και 35 λεπτά, χωρίς να χρειαστεί να κινήσει το αυτοκίνητο του και να υποστεί τόσα έξοδα, και χωρίς να επιβαρύνει το Ναύπλιο που είναι κορεσμένο από πλευράς στάθμευσης στις περιόδους τουριστικής και εκδρομικής αιχμής. Επίσης στην αντίστροφη κατεύθυνση (Ναύπλιο - Αθήνα), χωρίς να χρειαστεί να ψάχνει μια ώρα να βρει να παρκάρει στην Αθήνα (αν μπορεί να μπει στον δακτύλιο) ή να πληρώνει μεγάλα τέλη στάθμευσης στο Κέντρο.

3) Συμβολή στην αύξηση της εκδρομικής και τουριστικής κίνησης στο Ναύπλιο και την Αργολίδα, ειδικά με την απευθείας σύνδεση (ή δυνατότητα σύνδεσης) με τον Διεθνή Αερολιμένα, το Κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά. Αυτό συνεπάγεται αναθέρμανση της τοπικής οικονομίας και απεμπλοκή από τις επιπτώσεις της κρίσης σε ένα αξιόλογο βαθμό (λόγω μείωσης του κόστους μεταφοράς).

4) Από την στιγμή που θα υπάρξει η μελλοντική απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση, με τις κατάλληλες τεχνικές παρεμβάσεις, θα μπορεί να αξιοποιηθεί και από εμπορευματικούς συρμούς με ότι αυτό σημαίνει για την ανάπτυξη της περιοχής.

5) Ουσιαστικά το Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο είναι προέκταση του Προαστιακού της Αθήνας, και γι αυτό αυτή η επέκταση προβλέπεται και από το θεσμοθετημένο από το 2009 Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο της χώρας (ΥΠΕΧΩΔΕ / ΥΠΕΚΑ).  

ΤΟ ΑΡΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ και σημαντικοί τουριστικοί πόλοι και σε κάθε περίπτωση χρειάζονται και σιδηροδρομική σύνδεση.

Πόσο μάλλον που αυτή η σύνδεση προϋπάρχει και πρόσφατα μάλιστα υπέστη πλήρη ανακαίνιση των γραμμών για ταχύτερη και πιο αθόρυβη κύλιση των συρμών, με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν αυτό συνδυαστεί και με την κατάλληλη διαφήμιση, για να μπορέσει το τρένο να ξαναγίνει της μόδας και να το προτιμήσουν οι νέοι, τότε πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι βιώσιμο και κερδοφόρο για τον ΟΣΕ.

Επίσης πιστεύουμε ότι σε συνεργασία με τo ΚΤΕΛ μπορούν να δημιουργηθούν σημεία μετεπιβίβασης στους σταθμούς, με σκοπό την μεταφορά επιβατών σε περιοχές όπου δεν είναι δυνατόν να φθάσει το τραίνο, με έμφαση σε σημεία τουριστικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, με απώτερο σκοπό την δημιουργία ενός πρότυπου και σύγχρονου προαστιακού δικτύου μεταφοράς επιβατών στο νομό μας.

Τέλος επειδή το τραίνο είναι από τα πλέον οικολογικότερα μέσα μεταφοράς, προτείνουμε να συνδυαστεί αρμονικά με το ποδήλατο. Εκτός από την δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων εντός των συρμών, θα μπορούσαν επίσης, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, να χαραχθούν κάποιες διαδρομές πεζοπορίας και ποδηλασίας, από σιδηροδρομικούς σταθμούς προς αρχαιολογικούς χώρους και σημεία φυσιολατρικού ενδιαφέροντος, και παράλληλα να οργανωθούν συνδυαστικά πακέτα εναλλακτικού τουρισμού, με στόχο την τόνωση της Αργολικής υπαίθρου.       


ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΟΡΟΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.

(άμεση σύνδεση με Αθήνα, Λιμάνι Πειραιά, Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Νότιο Πελοπόννησο)