Την πολυσυζητημένη διαδρομή του θρυλικού Orient Express με τις παλιές υπερπολυτελείς κλινάμαξες που εκτελούσαν και το τμήμα του δρομολογίου μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κωνσταντινούπολης έως τα μέσα της δεκαετίας του '60, επιχειρεί να αναβιώσει η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Έχοντας στη διάθεσή της τους παλιούς συρμούς οι οποίοι βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση, η ΕΕΣΣΤΥ αναζητά τρόπους αναβίωσης του δρομολογίου, με στόχο να μετατρέψει τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε πόλο έλξης τουριστών. Παράλληλα προγραμματίζεται η αξιοποίηση, μέσω προγραμματισμένων εκδρομικών δρομολογίων, διαφόρων τμημάτων του δικτύου του ΟΣΕ τα οποία αυτή τη στιγμή είναι ανενεργά. Μετά το σχέδιο εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, πολλά τμήματα του δικτύου χαρακτηρίστηκαν ανενεργά είτε σε προσωρινή αναστολή (ανενεργά για έναν χρόνο) καθώς τα δρομολόγια αυτά θεωρήθηκαν ζημιογόνα για την εταιρεία.
Ωστόσο, σήμερα η ΕΕΣΣΤΥ σε συνεργασία και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθεί την επανενεργοποίηση δρομολογίων με την οργάνωση θεματικών εκδρομών και την χρήση παλιού τροχαίου υλικού. «Στόχος της ΕΕΣΣΤΥ είναι η ενίσχυση της δραστηριοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία με τη σειρά της θα δίνει έργο (την συντήρηση του τροχαίου υλικού της) στην ΕΕΣΣΤΥ, ενισχύοντας τα έσοδά της», περιγράφει στο Reporter, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ, κ. Στέφανος Αγιάσογλου.
Οι εκδρομές με τρένο
Την πολυτελή διαδρομή του Orient Express από την Θεσσαλονίκη έως την Κωνσταντινούπολη επιχειρεί να αναβιώσει η ΕΕΣΣΤΥ, η οποία διαθέτει τις παλιές κλινάμαξες που εκτελούσαν το δρομολόγιο. Η κοινοποίηση μάλιστα της πρόθεσης από την εταιρεία φαίνεται ότι οδήγησε σε πολύ ενθαρρυντικές αντιδράσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, υπήρξε μάλιστα ταξιδιωτικός πράκτορας του εξωτερικού ο οποίος ζήτησε από την ΕΕΣΣΤΥ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ την αποκλειστική διαχείριση του δρομολογίου, προσφέροντας παράλληλα να καταβάλλει το κόστος της επένδυσης που αφορά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στο τροχαίο υλικό. Στελέχη της ΕΕΣΣΤΥ επισημαίνουν ότι οι παλιές υπερπολυτελείς κλινάμαξες είναι σε εξαιρετική κατάσταση και δεν απαιτούν μεγάλο κόστος ανακατασκευής. Το μόνο έλλειμμα τους, είναι το γεγονός ότι ενώ διαθέτουν κλίνες, δεν διαθέτουν... μπάνια, τα οποία θα πρέπει η ΕΕΣΣΤΥ να εντάξει μέσα στα βαγόνια.
Επίσης την αξιοποίηση δύο βασιλικών κλιναμαξών, με χρονολογία κατασκευής το 1890 προγραμματίζει η ΕΕΣΣΤΥ με στόχο να τις δρομολογήσει στο Ναύπλιο, στο μετρικό δίκτυο του ΟΣΕ. Παράλληλα μία ακόμη εντυπωσιακή ατμάμαξα αναμένεται να κινηθεί στις γραμμές μεταξύ Καλαβρύτων και Ζαχλωρούς. «Η μετρική γραμμή της Πελοποννήσου είναι σε εξαιρετική κατάσταση, και το σύνολο του τροχαίου υλικού είναι πολύ καλό», εξηγεί ο κ. Αγιάσογλου (?). Παράλληλα αναμένεται δύο παλιές ατμάμαξες να κινηθούν προς το Πήλιο, ενώ προγραμματίζονται και ξεναγήσεις μέσα από το τρένο στην διαδρομή Κατάκολο - Ολυμπία, που δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν και πριν το ερχόμενο καλοκαίρι. Στον προγραμματισμό της εταιρείας είναι και το δρομολόγιο Πειραιάς - Δελφοί, ενώ στο πλαίσιο προγραμμάτων θρησκευτικού τουρισμού αναμένεται να ξεκινήσουν και δρομολόγια μεταξύ Βόλου και Καλαμπάκας.
Πρωτότυπο τουριστικό προϊόν
Σε πρόσφατη τουριστική έκθεση στο Λονδίνο, η ΕΕΣΣΤΥ σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, επιχείρησε να προωθήσει τουριστικά πακέτα συνδυάζοντας την κρουαζιέρα με τον σιδηροδρομικό τουρισμό. «Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες με πολύ πιο ανεπτυγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα, ήμασταν η μόνη χώρα που προσέφερε, στην έκθεση του Λονδίνο, τον σιδηροδρομικό τουρισμό ως προϊόν» εξηγεί στο Reporter ο κ. Αγιάσογλου.
Οι θεματικές εκδρομές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οργανώνει θεματικές εκδρομές (Απόκριες, φθινόπωρο, άνοιξη κτλ), σε συγκεκριμένες ημερομηνίες για τις οποίες οι επιβάτες μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα της εταιρείας www.trainose.gr. Παράλληλα οργανώνονται εκδρομές με το τρενάκι του Πηλείου, με τον οδοντωτό Καλαβρύτων και στην διαδρομή Κατάκολο - Ολυμπία.
Πηγή: reporter.gr
Η άποψή μας:
Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι...