Τεχνολογία η οποία έχει αναπτυχθεί για διαστημόπλοια χρησιμοποιείται στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, και συγκεκριμένα στους ελέγχους των φρένων των τρένων.
Ειδικότερα, πρόκειται για μία συσκευή αυτόματων δοκιμών η οποία συνδέεται στα συστήματα φρένων. Ο χρήστης επιλέγει τον τύπο του τρένου, και ο υπολογιστής μέσω ενός ειδικού αισθητήρα (που βασίζεται σε τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται για την επανείσοδο διαστημοπλοίων στην ατμόσφαιρα) διαπιστώνει εάν τα φρένα είναι εντάξει ή παρουσιάζουν προβλήματα.
Οι «ρίζες» της συγκεκριμένης τεχνολογίας εντοπίζονται πριν από 20 χρόνια, όταν η γερμανική HTG (Hyperschall Technologie Gottingen) θέλησε να αρχίσει τις «πτήσεις» μοντέλων για κάψουλες επανεισόδου στα τούνελ δοκιμών της. Το αποτέλεσμα ήταν να καταστεί δυνατή η εξομοίωση συνθήκών ταχύτητας μέχρι και εννέα φορές αυτής του ήχου.
Η HTG στη συνέχεια προέβη σε δοκιμές, για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA) και της γερμανικού αεροδιαστημικού κέντρου DLR, των σκαφών Express και Mirka. Στο πλαίσιο των δοκιμών αναπτύχθηκαν συστήματα τα οποία παρείχαν πολύ ακριβείς μετρήσεις σχετικά με τον καθορισμό της καλύτερης δυνατής πορείας για την είσοδο ενός σκάφους στην ατμόσφαιρα.
Για την αποστολή Expert της ESA, η εταιρεία ανέπτυξε ειδικούς αισθητήρες οι οποίοι παρουσιάζονται ιδιαίτερα αποτελεσματικοί όσον αφορά στον έλεγχο αεροδυναμικών εξισώσεων για την πρόβλεψη της «συμπεριφοράς» σκαφών κατά την επανείσοδό τους στην ατμόσφαιρα.
Η επιτυχία του όλου προγράμματος είχε ως αποτέλεσμα τη συνεργασία με την MST Aerospace, που εντάσσεται στο πλαίσιο του Γραφείου Προγραμμάτων Μεταφοράς Τεχνολογίας της ESA. Στη συνέχεια, υπήρξε επαφή με την FEW Blankenburg GmbH, γερμανική εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού η οποία αναζητούσε αυτόματα συστήματα ελέγχου φρένων για τρένα. Ακολούθησε συμβόλαιο με την Deutsche Bundesbahn για την κατασκευή μεγάλου αριθμού των συγκεκριμένων συστημάτων.
Σημειώνεται ότι το 2009 η HTG βραβεύτηκε με το ESA Space Spin-off Award για την επιτυχημένη μεταφορά τεχνολογίας που έχει αναπτυχθεί για το Διάστημα σε άλλες εφαρμογές.
ΠΗΓΗ
Ειδικότερα, πρόκειται για μία συσκευή αυτόματων δοκιμών η οποία συνδέεται στα συστήματα φρένων. Ο χρήστης επιλέγει τον τύπο του τρένου, και ο υπολογιστής μέσω ενός ειδικού αισθητήρα (που βασίζεται σε τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται για την επανείσοδο διαστημοπλοίων στην ατμόσφαιρα) διαπιστώνει εάν τα φρένα είναι εντάξει ή παρουσιάζουν προβλήματα.
Οι «ρίζες» της συγκεκριμένης τεχνολογίας εντοπίζονται πριν από 20 χρόνια, όταν η γερμανική HTG (Hyperschall Technologie Gottingen) θέλησε να αρχίσει τις «πτήσεις» μοντέλων για κάψουλες επανεισόδου στα τούνελ δοκιμών της. Το αποτέλεσμα ήταν να καταστεί δυνατή η εξομοίωση συνθήκών ταχύτητας μέχρι και εννέα φορές αυτής του ήχου.
Η HTG στη συνέχεια προέβη σε δοκιμές, για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA) και της γερμανικού αεροδιαστημικού κέντρου DLR, των σκαφών Express και Mirka. Στο πλαίσιο των δοκιμών αναπτύχθηκαν συστήματα τα οποία παρείχαν πολύ ακριβείς μετρήσεις σχετικά με τον καθορισμό της καλύτερης δυνατής πορείας για την είσοδο ενός σκάφους στην ατμόσφαιρα.
Για την αποστολή Expert της ESA, η εταιρεία ανέπτυξε ειδικούς αισθητήρες οι οποίοι παρουσιάζονται ιδιαίτερα αποτελεσματικοί όσον αφορά στον έλεγχο αεροδυναμικών εξισώσεων για την πρόβλεψη της «συμπεριφοράς» σκαφών κατά την επανείσοδό τους στην ατμόσφαιρα.
Η επιτυχία του όλου προγράμματος είχε ως αποτέλεσμα τη συνεργασία με την MST Aerospace, που εντάσσεται στο πλαίσιο του Γραφείου Προγραμμάτων Μεταφοράς Τεχνολογίας της ESA. Στη συνέχεια, υπήρξε επαφή με την FEW Blankenburg GmbH, γερμανική εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού η οποία αναζητούσε αυτόματα συστήματα ελέγχου φρένων για τρένα. Ακολούθησε συμβόλαιο με την Deutsche Bundesbahn για την κατασκευή μεγάλου αριθμού των συγκεκριμένων συστημάτων.
Σημειώνεται ότι το 2009 η HTG βραβεύτηκε με το ESA Space Spin-off Award για την επιτυχημένη μεταφορά τεχνολογίας που έχει αναπτυχθεί για το Διάστημα σε άλλες εφαρμογές.
ΠΗΓΗ