Σχετικά με την απαξίωση και εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου.
Από την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το ζήτημα του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο καταλαβαίνει κανείς ότι η κυβέρνηση όχι απλά δεν ενδιαφέρεται να λειτουργήσει η Σιδηροδρομική γραμμή αλλά έχει καταντήσει σε μεσίτη των Δικτύων και περιμένει αν θα δεήσει να ενδιαφερθεί κάποια ιδιωτική μεταφορική εταιρία για την όποια λειτουργία του.
Συγκεκριμένα απαντά το Υπουργείο:
“Αναφορικά με την επαναλειτουργία των συγκεκριμένων δρομολογίων σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διερευνά δυνατότητες επιδότησής τους από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή άλλους Οργανισμούς.”
“... το δίκτυο της Πελοποννήσου έχει χαρακτηριστεί ως “Ενεργό Δίκτυο”. Αυτό σημαίνει ότι η υπάρχουσα υποδομή του εν λόγω δικτύου όταν ζητηθεί από οποιαδήποτε μεταφορική σιδηροδρομική εταιρεία που πληροί τους όρους της Ελληνικής και Διεθνούς νομοθεσίας, δύναται να ενεργοποιηθεί άμεσα και χωρίς καμία καθυστέρηση. Στο Δίκτυο της Πελοποννήσου δεν έχει υποβληθεί αίτημα έως σήμερα για δρομολόγηση τακτικών επιβατικών αμαξοστοιχειών εκτός ορισμένων τμημάτων, (Διακοφτό-Καλάβρυτα, Περιοχή Πάτρας, Κατάκωλο – Πύργος – Ολυμπία), όπου και εκτελούνται.”
Ύστερα από αυτή την απάντηση, ο Δ. Κοδέλας δήλωσε:
Η απάντηση του Υπουργείου αναδεικνύει τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες όταν ξοδεύτηκαν 70 εκατομμύρια ευρώ για να ανακαινιστεί η γραμμή η οποία παραμένει τόσα χρόνια σε αχρηστία με αποτέλεσμα η Πελοπόννησος, και ειδικά η Αργολίδα, να στερούνται της υπηρεσίες του τρένου και τη συμβολή που θα μπορούσε να έχει στις μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών του Νομού, στις μεταφορές, στην ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού Τουρισμού σε συνδυασμό με τα πολιτιστικά μνημεία του Νομού.
Σήμερα, 7 χρόνια μετά το τέλος της ανακαίνισης η γραμμή λεηλατείται, η περιουσία του ΟΣΕ απαξιώνεται και το Υπουργείο περιμένει είτε η καταρρέουσα Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναλάβει το κόστος των των δρομολογίων (!) είτε να βρεθεί κάποια ιδιωτική εταιρία η οποία θα χρησιμοποιήσει την χρυσοπληρωμένη από τους πολίτες υποδομή! Αν, δηλαδή, δεν υπάρξει ιδιωτικό ενδιαφέρον τότε η γραμμή δεν θα λειτουργήσει ποτέ!
Αν τα παραπάνω δε συνιστούν σκάνδαλο και διασπάθιση των χρημάτων του Ελληνικού λαού, αν τα παραπάνω δεν αποκαλύπτουν την παταγώδη αποτυχία της νεοφιλελεύθερης τύφλωσης των κυβερνώντων με την οποία τεμάχισαν και ιδιωτικοποίησαν τον ΟΣΕ απεμπολώντας την υποχρέωσή τους να παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες στους πολίτες, ειδικά όταν αυτές έχουν πολλαπλές θετικές επιπτώσεις στην οικονομία και την ανάπτυξη μιας περιοχής, τότε τι παραπάνω ή τι χειρότερο μπορεί να περιμένει κανείς από αυτούς;