Photo Gallery

Multimedia

Πίνακας Περιεχομένων

11/2/14

Αποκατάσταση και φωτισμός της γέφυρας του Μάναρη

Ο ΟΣΕ,  ο  Δήμος  Τρίπολης  και  η  Εταιρία  κατασκευής  φυσικού  αερίου συνδράμουν  στην  αποκατάσταση  και  τον  φωτισμό  της ιστορικής  κοιλαδογέγυρας  στο  Μάναρη  Αρκαδίας.


Στην αποκατάσταση της ιστορικής λίθινης-τοξωτής σιδηροδρομικής γέφυρας και του Σταθμού Μάναρη στον άξονα της γραμμής Κορίνθου -Τρίπολης-Καλαμάτας, προχωρά ο ΟΣΕ. Στόχος της διοίκησης του Οργανισμού είναι η διατήρηση του αρχιτεκτονικού μνημείου, ως προς την εικόνα και την ασφαλή χρήση του.
Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 116 μέτρων, της πρώιμης ελληνικής σιδηροδρομικής ιστορίας στο χωριό Μάναρη. Διαθέτει μονή γραμμή με οκτώ τοξωτά ανοίγματα σε οριζοντιογραφική καμπύλη και σύμφωνα με τον ΟΣΕ, είναι η μεγαλύτερη κοιλαδογέφυρα τέτοιου τύπου στην Ελλάδα και στην βαλκανική χερσόνησο.
Κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα (1898), από τη Γαλλική εταιρεία «Societe Anonyme Internationale de Construction Et d’ Enterprises De Travaux Publics» και αποτελεί κομψοτέχνημα λαϊκής αρχιτεκτονικής. Η γέφυρα μελετήθηκε την χρονική περίοδο 1890-1891 από τον Λεπές και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1898, υπό την επίβλεψη του αρχιμηχανικού Γκότελαντ. Τα υλικά κατασκευής προήλθαν από τα λατομεία του παρακείμενου όγκου Σπαρτιά, ενώ για την ανέγερσή της εργάστηκαν άνδρες και γυναίκες από τα γύρω χωριά, καθώς επίσης Γάλοι και Ιταλοί εργάτες.
θα  πρέπει  να  σημειώσουμε  ότι  μετά  από  προσπάθειες  του  ΤΣ  Μάναρη,  ευδοκίμησαν  οι προσπάθειες  και  του  φωτισμού  της  γέφυρας.
Έτσι  η  εταιρία  κατασκευής  του  φυσικού  αερίου  ανέλαβε  την  προμήθεια -τοποθέτηση  όλου  του  τεχνικού  κομματιού  για  του  φωτισμού  της  γέφυρας  και  θα  έχουν  όλα  τοποθετηθεί    μέχρι  τις 15  Ιανουαρίου  2014. 

Ο  Δήμος  Τρίπολης  ανέλαβε  το  κόστος  σύνδεσης  της  ρευματοδότησης  με  την  ΔΕΗ,  οπότε  το  όλο  έργο  φωτισμού  θα  έχει  ολοκληρωθεί  εντός  του  επόμενου  2μήνου.
 
πηγή: megalopoli FM