Photo Gallery

Multimedia

Πίνακας Περιεχομένων

7/3/14

Το εμπορικό απο το Ικόνιο

Ξεκίνησε η σιδηροδρομική σύνδεση του μεγάλου λιμανιού του Πειραιά (μέσω του λιμένα Νέο Ικόνιο) με το Θριάσιο Πεδίο. Ένα δοκιμαστικό εμπορικό με άδεια βαγόνια διέσχισε τη γραμμή. Ευχόμαστε σύντομα να δούμε τα τούνελ, τα περάσματα του τρένου, τις φορτάμαξες και άλλα βαγόνια να γεμίζουν με εμπορεύματα. Η γραμμή πάντως δεν είναι ακόμα απολύτως έτοιμη καθώς στα τούνελ δεν υπάρχει ακόμα φωτισμός ενώ υπολείπονται και άλλες εργασίες. Ποιος ξέρει, ίσως μετά από αυτή την εξέλιξη, να διαγράφεται καλύτερο το μέλλον για τον σιδηρόδρομο. Εχθές (6/3/2014) ο Γιώργος Γεωργίου και ο Κωνσταντίνος Γόγης (video)παρευρέθηκαν σε κάποια κομβικά σημεία της διαδρομής του Ικονίου. 




Φωτογραφίες: Γιώργος Γεωργίου

Όπως βλέπει κάποιος στις φωτογραφίες και στο βίντεο είναι πραγματικά τεράστιος ο όγκος των φορτίων, κάτι που μαρτυρά ότι αν όλα πάνε καλά θα αλλάξουν πολλά για τον σιδηρόδρομο.

Bίντεο: Κωνσταντινος Γόγης

Διαδρομή Θριάσιο Πεδίο - Ικόνιο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους (1,435μ.), η αρχή της οποίας (χ.θ. 0+000) βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ν. Ικονίου  εντός της ζώνης ιδιοκτησίας του ΟΛΠ, στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με το νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου. Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμένα του Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.

Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον εμπορευματικό λιμένα Πειραιά στο Νέο Ικόνιο, θα είναι δυνατόν προϊόντα που, κατά πολύ υψηλά ποσοστά εισάγονται στην Ελλάδα δια θαλάσσης μέσω του λιμένα, να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς τους ανά τη χώρα με τρένο – ή, αντίστροφα, ελληνικά προϊόντα να διοχετεύονται με τρένο στο λιμένα Πειραιά προς εξαγωγή ή και προς προώθηση στα νησιά του Αιγαίου, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των συνδυασμένων  εμπορευματικών μεταφορών.

Μακροπρόθεσμα, λαμβανομένων υπ’ όψη των τάσεων δραστικής αύξησης των μεγεθών των πλοίων που μεταφέρουν Ε/Κ και αυτοκίνητα από την Άπω Ανατολή – αύξηση μεγεθών που συνοδεύεται από τάση συγκέντρωσης των κόμβων διανομής σε λίγους μόνο λιμένες σε όλη τη Μεσόγειο – η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Πειραιά (που παρέχει τα εχέγγυα για να διαδραματίσει το ρόλο τέτοιου κόμβου διανομής) μπορεί να επεκταθεί και πέραν των βορείων συνόρων της χώρας.

Με το ανωτέρω έργο,  λοιπόν, θα επιτευχθεί σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου του σιδηροδρόμου (με αντιστροφή των αρνητικών τάσεων των τελευταίων ετών), σε μεγάλο βαθμό προερχόμενη από εκτροπή αντίστοιχης κυκλοφορίας από τα οδικά οχήματα, με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται ως προς την κατανάλωση ενέργειας, την περιβαλλοντική διαχείριση, τα ατυχήματα στο τομέα των μεταφορών κλπ.