Photo Gallery

Multimedia

Πίνακας Περιεχομένων

17/11/14

Ρόδος: Το μοναδικό σιδηροδρομικό ferry boat με ράγες στην Ελλλάδα


Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, γύρω στα 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου.

Το πρώτο F/B που ξεκίνησε την γραμμή ήταν το (πρώην αποβατικό του πολέμου) «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» ιδιοκτησίας της συνεταιριστικής ΚΥΔΕΠ.



Ανάμεσα στα πλοία που δρομολογήθηκαν ήταν και το πρώην οπλιταγωγό αποβατικό «ΡΟΔΟΣ», με έτος ναυπήγησης το 1944.

Τα «ΡΟΔΟΣ» αγοράστηκε από το Π.Ν. Ο Σ.ΒΔ.Ε και μετασκευάστηκε σε σιδηροδρομικό πορθμείο, ώστε να μεταφέρονται και βαγόνια στην γραμμή μεταξύ Πάτρας και Κρυονερίου, όπου και δρομολογήθηκε αρχικά.


Το «ΡΟΔΟΣ» ήταν 477 κόρων με δυνατότητα μεταφοράς έως 215 επιβατών. Είχε 2 σειρές ράγες και μπορούσε να μεταφέρει 7 φορτηγά βαγόνια ή 2 ατμομηχανές ή αντίστοιχα 10 φορτηγά ή λεωφορεία και 20 ΙΧ.

Το 1970, όταν ο Σ.ΒΔ.Ε διέκοψε την λειτουργία του και συγχρόνως σταμάτησε και η γραμμή Πατρών-Κρυονερίου, το ΡΟΔΟΣ δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 όπου και βυθίσθηκε κοντά στο Αντίρριο.


Συνεπώς, όσοι παλιοί τυχαίνει να θυμούνται κάποιο σιδηροδρομικό ferry boat με ράγες, αυτό ήταν το «ΡΟΔΟΣ», το οποίο αποτελεί το πρώτο και μοναδικό σιδηροδρομικό πορθμείο που δρομολογήθηκε ποτέ στην Ελλάδα.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου